Тест 5. ЦІНОВА ПОЛІТИКА
1. Цінова політика - це:
встановлення ціни на товарвизначення ціни, знижок, умов оплати
визначення рівня цін з метою отримання максимального прибутку
комплекс заходів щодо визначення цін, цінової стратегії і тактики, умов оплати, варіювання цінами залежно від позиції на ринку, стратегічних і тактичних цілей фірми
2. Основні цілі ціноутворення:
забезпечити отримання максимального або задовільного прибутку, доходу від інвестицій, швидке надходження готівкизабезпечити певний обсяг продажу, максимізувати виручку, збільшити частку ринку
забезпечити стабілізацію цін на конкуруючі товари, суттєве коливання яких може спровокувати негативну реакцію споживачів
всі відповіді правильні
3. Основні фактори ціноутворення:
розмір постійних та змінних витратобсяги виробництва, витрати, прибутковість
попит, витрати, конкуренція
загальний стан економіки, політичні фактори, податкову, кредитно-грошова, зовнішньоекономічна політика держави, політика державного регулювання цін
4. Постійні витрати - це:
витрати, розмір яких не залежить від обсягів виробництва та збутувитрати, розмір яких пропорційний обсягу виробництва та збуту
вартість матеріалів, сировини, комплектуючих, електроенергії
орендна плата, опалення та освітлення приміщень, плата за кредит, платня працівникам
5. Змінні витрати - це:
витрати, розмір яких не залежить від обсягів виробництва та збутувитрати, розмір яких пропорційний обсягу виробництва та збуту
орендна плата, опалення та освітлення приміщень, плата за кредит, платня працівникам
вартість матеріалів, сировини, комплектуючих, електроенергії
6. Загальні витрати виробництва розраховуються за формулою:
В = Пв + ЗвВ = Пв - Зв
В = Пв + Зв • К
В = Зв + Пв • К
7. Точка беззбитковості - це:
мінімальна ціна одиниці товаруфіксовані витрати на виробництво одиниці продукції
кількість товару, при якій надходження від продажу дорівнює валовим витратам
мінімальна закупівельна ціна товару
8. Цінова еластичність попиту – це:
відношення зміни попиту до зміни ціниколивання ціни в залежності від зміни попиту
визначення зв’язку між ціною, обсягом продажу і прибутком
діапазон цін і можливість фірми маневрувати в межах цього діапазону
9. До форм державного регулювання цін відносять:
встановлення фіксованих цін, граничного рівня рентабельностівстановлення загальних принципів формування цін
встановлення цін втручання, економічних параметрів діяльності галузей-монополістів
всі відповіді правильні
10. Цінова стратегія - це:
комплекс заходів щодо визначення цін, цінової стратегії і тактики, умов оплати, варіювання цінами залежно від позиції на ринку, стратегічних і тактичних цілей фірминапрям дій фірми щодо ціноутворення з метою досягнення визначених цілей у конкретній ринковій ситуації протягом конкретного періоду
загальний стан економіки, політичні фактори, податкову, кредитно-грошова, зовнішньоекономічна політика держави, політика державного регулювання цін
забезпечення певного обсягу продажу, максимізація виручки, збільшення частки ринку
11. Гранична ціна:
дорівнює сумі постійних і змінних витрат і забезпечує повне покриття витрат, пов'язаних із виробництвом і реалізацією певного обсягу продажує найнижчою межею ціни і дорівнює змінним витратам
ціна, яка дозволяє досягти запланованого прибутку
середня величина витрат на одиницю продукції
12. Ціна беззбитковості:
дорівнює сумі постійних і змінних витрат і забезпечує повне покриття витрат, пов'язаних із виробництвом і реалізацією певного обсягу продажує найнижчою межею ціни і дорівнює змінним витратам
ціна, яка дозволяє досягти запланованого прибутку
середня величина витрат на одиницю продукції
13. Цільова ціна:
дорівнює сумі постійних і змінних витрат і забезпечує повне покриття витрат, пов'язаних із виробництвом і реалізацією певного обсягу продажує найнижчою межею ціни і дорівнює змінним витратам
ціна, яка дозволяє досягти запланованого прибутку
середня величина витрат на одиницю продукції
14. Тендерне ціноутворення:
встановлення цін на рівні конкурентівціноутворення на основі закритих торгів
товар продається в кількох регіонах за різними цінами
встановлення максимально прийнятної для споживача ціни
15. Стратегія "зняття вершків" передбачає:
встановлення низьких цін на товари, а потім - підвищення ціни на товаримаксимально високі ціни під час виведення на ринок нового продукту, а потім поступове зниження цін
залежність ціни від витрат, пов'язаних з виведенням нових товарів на ринок
зниження ціни в міру насичення якогось сегмента ринку цим товаром і пропонування його іншому сегменту
16. Стратегія проникнення, або стратегія низьких цін, передбачає:
встановлення низьких цін на товари, а потім - підвищення ціни на товаримаксимально високі ціни під час виведення на ринок нового продукту, а потім поступове зниження цін
залежність ціни від витрат, пов'язаних з виведенням нових товарів на ринок
зниження ціни в міру насичення якогось сегмента ринку цим товаром і пропонування його іншому сегменту
17. Стратегія цінового лідера передбачає, що:
фірма у визначенні ціни орієнтується на ціну фірми-лідераодна фірма виступає ініціатором зміни цін на ринку, а інші фірми наслідують її
зниження цін, зумовлене переорієнтацією на інші сегменти споживачів, відбувається паралельно з переходом товару на новий етап життєвого циклу
спочатку встановлюються низькі ціни на товари, а потім їх підвищують
18. Стратегія диференційованих цін передбачає:
встановлення на продукт трохи нижчих цін, ніж у конкурентіввстановлення найбільш низьких цін на товари покупцям, у яких фірма має певну зацікавленість
встановлення цін на найвищому рівні при продажу товарів певним сегментам ринку
встановлення певних шкал можливих знижок і надбавок до середнього рівня цін для різних ринків, сегментів, покупців
19. Стратегія пільгових цін передбачає:
встановлення на продукт трохи нижчих цін, ніж у конкурентіввстановлення найбільш низьких цін на товари покупцям, у яких фірма має певну зацікавленість
встановлення цін на найвищому рівні при продажу товарів певним сегментам ринку
встановлення певних шкал можливих знижок і надбавок до середнього рівня цін для різних ринків, сегментів, покупців
20. Стратегія дискримінаційних цін передбачає:
встановлення на продукт трохи нижчих цін, ніж у конкурентіввстановлення найбільш низьких цін на товари покупцям, у яких фірма має певну зацікавленість
встановлення цін на найвищому рівні при продажу товарів певним сегментам ринку
встановлення певних шкал можливих знижок і надбавок до середнього рівня цін для різних ринків, сегментів, покупців
21. Стратегія престижних цін передбачає:
встановлення цін на найвищому рівні при продажу товарів певним сегментам ринкупродаж товарів за високими цінами і розрахована на сегменти ринку з низькою еластичністю попиту, які особливу увагу приділяють якості товару, торговій марці
максимально високі ціни під час виведення на ринок нового продукту
фірма у визначенні ціни орієнтується на ціну фірми-лідера
22. Стратегія гнучких (еластичних) цін передбачає:
продаж товарів за незмінними цінами протягом тривалого часузміну фірмою ціни, тільки-но змінюються витрати, ситуація на ринку або попит на товар
призначення на один і той самий товар різної ціни відповідно до того, з якою метою цей товар купується
зміну ціни залежно від здатності покупця торгуватися
23. Кількісні знижки:
надається постійним покупцям залежно від досягнутого обороту протягом певного періодузнижки за обсяг купленого товару
надається покупцеві в разі купівлі великої кількості відомого йому товару
одночасне надання кількох видів знижок
24. Бонусна знижка надається:
постійним покупцям залежно від досягнутого обороту протягом певного періодупокупцеві в разі купівлі великої кількості відомого йому товару
тим клієнтам, які сплачують за товар раніше встановленого терміну або готівкою
покупцеві за придбання товару в період відсутності основного попиту на нього
25. Знижка "сконто":
надається покупцеві в разі купівлі великої кількості відомого йому товарунадається покупцеві за придбання товару в період відсутності основного попиту на нього
означає знижку для тих клієнтів, які сплачують за товар раніше встановленого терміну або готівкою
знижка, яку продавці товару надають учасникам каналу товароруху за виконання певних функцій щодо продажу