Тест 2. МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ
1. Маркетингові дослідження - це:
дослідження, під час якого має бути встановлено, як зміна однієї чи кількох незалежних змінних впливає на одну (або кілька) залежних зміннихдослідження, пов'язані з отриманням первинних даних для конкретних цілей
систематичне збирання, оброблення та аналіз даних з метою прийняття обґрунтованих маркетингових рішень
періодичне збирання даних в однієї і тієї самої групи респондентів
2. До основних принципів маркетингових досліджень відносять:
системність, точністьретельність, комплексність
регулярність, об’єктивність
всі вище перераховані принципи
3. Кабінетні дослідження - це:
ознайомлення із бюджетом, даними про прибутки і збитки, рахунками клієнтіввивчення інформації державних установ, періодичних видань, комерційної інформації
аналіз інформації про ринок із офіційних та інших друкованих джерел
збирання та вивчення інформації для розв’язання чітко визначеної проблеми
4. Первинна інформація - це:
видання державних установ, періодичні видання, комерційна інформація, наукові статті, монографіїінформація, одержана вперше для розв’язання чітко визначеної проблеми
бюджет фірми, дані про прибутки і збитки, рахунки клієнтів, результати попередніх досліджень
інформація про ринок із офіційних та інших друкованих джерел
5. Метод спостереження - це:
періодичне збирання даних у однієї і тієї ж групи споживачівдослідження впливу одного фактора на інший
отримання інформації про неусвідомлену поведінку споживачів
дослідження, пов'язані з отриманням первинних даних для конкретних цілей
6. Експеримент - це:
метод з використанням комп’ютерної техніки для моделювання різних маркетингових ситуаційдослідження впливу одного фактора на інший
отримання інформації про неусвідомлену поведінку споживачів
спосіб отримання інформації, за якого спостерігач не вступає в безпосередній контакт з об'єктом, який спостерігається
7. Панельні опитування - це:
періодичне збирання даних у однієї і тієї ж групи споживачівдослідження впливу одного фактора на інший
отримання інформації про неусвідомлену поведінку споживачів
систематичне збирання, оброблення та аналіз даних з метою прийняття обґрунтованих маркетингових рішень
8. Імітація – це:
систематичне збирання, оброблення та аналіз даних з метою прийняття обґрунтованих маркетингових рішеньперіодичне збирання даних у однієї і тієї ж групи споживачів
дослідження впливу одного фактора на інший
метод з використанням комп’ютерної техніки для моделювання різних маркетингових ситуацій
9. До основних переваг вторинної інформації відносять:
гарантована надійність, зрозуміла методологія отримання данихнизька ціна, достовірність, оперативність одержання, наявність кількох джерел
відсутність суперечливих даних з кількох джерел
спостерігач не вступає в безпосередній контакт з об'єктом, який спостерігається
10. До основних переваг первинної інформації відносять:
збираються вони відповідно до чітко визначених цілей за відомою методологієюнизька ціна, достовірність, оперативність одержання, наявність кількох джерел
можливість мати комплексне уявлення про сутність проблеми
спостерігач вступає в безпосередній контакт з об'єктом, який спостерігається
11. До основних недоліків первинної інформації відносять:
не гарантована надійність, наявність суперечливих показниківзбирання даних може зайняти багато часу, великі затрати
неможливе визначення надійності
системність, ретельність, комплексність, регулярність, об’єктивність
12. Маркетингове середовище – це:
фактори, які впливають на фірму і які вона не може контролюватисукупність суб'єктів, умов та сил, що здатні вплинути на її маркетингову діяльність
контрольовані фірмою фактори
групи, що виявляють інтерес до діяльності фірми і можуть вплинути на досягнення поставлених цілей
13. Конк’юнктурні дослідження – це:
спосіб отримання інформації, за якого спостерігач не вступає в безпосередній контакт з об'єктом, який спостерігаєтьсяцілеспрямований безперервний збір, аналіз та оброблення інформації про стан економіки, товарного ринку, аналіз і виявлення особливостей та тенденцій їхнього розвитку, прогнозування основних параметрів і розроблення можливих альтернатив для прийняття рішень
дослідження, пов'язані з отриманням первинних даних для конкретних цілей
періодичне збирання даних в однієї і тієї самої групи респондентів
14. Макросередовище маркетингу - це:
групи, що виявляють інтерес до діяльності фірми і можуть вплинути на досягнення поставлених цілейконтрольовані фірмою фактори
фактори, які впливають на фірму і які вона не може контролювати
сукупність суб'єктів, умов та сил, що діють за межами фірми і здатні вплинути на її маркетингову діяльність
15. Мікросередовище маркетингу - це:
групи, що виявляють інтерес до діяльності фірми і можуть вплинути на досягнення поставлених цілейконтрольовані фірмою фактори
фактори, які впливають на фірму і які вона не може контролювати
сукупність суб'єктів, умов та сил, що діють за межами фірми і здатні вплинути на її маркетингову діяльність
16. До макросередовища маркетингу відносять фактори:
економічні, соціально-культурні, природно-географічні, технологічні, політико-правовіринок, споживачі, конкуренти, посередники, постачальники
вікова структура населення, культурний рівень населення, рівень інфляції і безробіття
методи конкуренції, умови постачання, обсяги поставок, частка ринку, платоспроможність
17. До мікросередовища маркетингу відносять фактори:
економічні, соціально-культурні, природно-географічні, технологічні, політико-правовіринок, споживачі, конкуренти, посередники, постачальники
вікова структура населення, культурний рівень населення, рівень інфляції і безробіття
методи конкуренції, умови постачання, обсяги поставок, частка ринку, платоспроможність
18. Кон'юнктура ринку - це:
питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збутуможливий обсяг продажу товару при даному рівні цін за конкретний проміжок часу
показник, який характеризує перспективи зміни попиту (у %) і визначається як відношення кількості покупців, які вже придбали товари, до загальної кількості споживачів
стан економіки в цілому, окремої галузі або конкретного товарного ринку, що формується певними факторами і виражається в конкретних показниках
19. Місткість ринку - це:
питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збутуможливий обсяг продажу товару при даному рівні цін за конкретний проміжок часу
показник, який характеризує перспективи зміни попиту (у %) і визначається як відношення кількості покупців, які вже придбали товари, до загальної кількості споживачів
стан економіки в цілому, окремої галузі або конкретного товарного ринку, що формується певними факторами і виражається в конкретних показниках
20. Частка ринку фірми (ринкова частка) — це:
питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збутуможливий обсяг продажу товару при даному рівні цін за конкретний проміжок часу
показник, який характеризує перспективи зміни попиту (у %) і визначається як відношення кількості покупців, які вже придбали товари, до загальної кількості споживачів
стан економіки в цілому, окремої галузі або конкретного товарного ринку, що формується певними факторами і виражається в конкретних показниках
21. Насиченість ринку - це:
питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збутуможливий обсяг продажу товару при даному рівні цін за конкретний проміжок часу
показник, який характеризує перспективи зміни попиту (у %) і визначається як відношення кількості покупців, які вже придбали товари, до загальної кількості споживачів
стан економіки в цілому, окремої галузі або конкретного товарного ринку, що формується певними факторами і виражається в конкретних показниках
22. Сегмент ринку - це:
група споживачів, зайнятих пошуком однотипових товарів і згодних їх купитимісце, яке товар займає у свідомості покупців
розподіл споживачів на групи, які відрізняються відносною однорідністю попиту, смаків, уподобань
люди, які швидко сприймають нове, але не проти того, щоб усе ще раз обміркувати
23. Сегментування ринку - це:
вибір споживачів, на задоволення потреб якого буде зорієнтована діяльність фірмирозподіл споживачів на групи, які відрізняються відносною однорідністю попиту, смаків, уподобань або реакцією на ті чи інші види маркетингової діяльності
місце, яке цей товар займає у свідомості покупців порівняно з аналогічними конкурентними товарами
розробка окремого комплексу маркетингу для кожного споживача
24. Основні принципи сегментування:
системність, точність, ретельність, комплексністьрегулярність, об’єктивність
географічний, соціально-демографічний, психографічний, поведінковий
концентрований, індивідуалізований, консервативний
25. Сегментування за географічними ознаками:
стає у нагоді при виборі стилю, дизайну на етапі проектування виробу, в розробці маркетингового комплексу на різних етапах життєвого циклу товарувикористовується для вибору регіонів продажу, адаптації товару до різних кліматичних умов регіонів
дає змогу оцінити розміри сегментів, вибрати для реклами торгової марки ті чи інші засоби масової інформації, яким віддають перевагу різні за доходами, віком, рівнем освіти сегменти споживачів
має широке застосування для розробки різних моделей виробу з різними характеристиками
26. Сегментування за демографічними ознаками:
стає у нагоді при виборі стилю, дизайну на етапі проектування виробу, в розробці маркетингового комплексу на різних етапах життєвого циклу товарувикористовується для вибору регіонів продажу, адаптації товару до різних кліматичних умов регіонів
дає змогу оцінити розміри сегментів, вибрати для реклами торгової марки ті чи інші засоби масової інформації, яким віддають перевагу різні за доходами, віком, рівнем освіти сегменти споживачів
має широке застосування для розробки різних моделей виробу з різними характеристиками
27. Сегментування за психографічними ознаками:
стає у нагоді при виборі стилю, дизайну на етапі проектування виробу, в розробці маркетингового комплексу на різних етапах життєвого циклу товарувикористовується для вибору регіонів продажу, адаптації товару до різних кліматичних умов регіонів
дає змогу оцінити розміри сегментів, вибрати для реклами торгової марки ті чи інші засоби масової інформації, яким віддають перевагу різні за доходами, віком, рівнем освіти сегменти споживачів
має широке застосування для розробки різних моделей виробу з різними характеристиками
28. Сегментування на основі факторів поведінки:
стає у нагоді при виборі стилю, дизайну на етапі проектування виробу, в розробці маркетингового комплексу на різних етапах життєвого циклу товарувикористовується для вибору регіонів продажу, адаптації товару до різних кліматичних умов регіонів
дає змогу оцінити розміри сегментів, вибрати для реклами торгової марки ті чи інші засоби масової інформації, яким віддають перевагу різні за доходами, віком, рівнем освіти сегменти споживачів
має широке застосування для розробки різних моделей виробу з різними характеристиками
29. Стратегія недиференційованого маркетингу передбачає:
розробку окремого комплексу маркетингу для кожного споживачаосвоєння фірмою кількох ринкових сегментів, для кожного з яких розробляється окремий товар і використовується відповідний комплекс маркетингу
фірма зосереджує свою діяльність на одному сегменті ринку (ніші), розробляючи один маркетинговий комплекс
фірма виходить на ринок з одним товаром і розробляє єдиний комплекс маркетингу, концентруючи увагу на загальних потребах споживачів, залишаючи поза увагою їхні відмінності
30. Стратегія диференційованого маркетингу передбачає:
розробку окремого комплексу маркетингу для кожного споживачаосвоєння фірмою кількох ринкових сегментів, для кожного з яких розробляється окремий товар і використовується відповідний комплекс маркетингу
фірма зосереджує свою діяльність на одному сегменті ринку (ніші), розробляючи один маркетинговий комплекс
фірма виходить на ринок з одним товаром і розробляє єдиний комплекс маркетингу, концентруючи увагу на загальних потребах споживачів, залишаючи поза увагою їхні відмінності
31. Стратегія концентрованого маркетингу передбачає:
розробку окремого комплексу маркетингу для кожного споживачаосвоєння фірмою кількох ринкових сегментів, для кожного з яких розробляється окремий товар і використовується відповідний комплекс маркетингу
фірма зосереджує свою діяльність на одному сегменті ринку (ніші), розробляючи один маркетинговий комплекс
фірма виходить на ринок з одним товаром і розробляє єдиний комплекс маркетингу, концентруючи увагу на загальних потребах споживачів, залишаючи поза увагою їхні відмінності
32. Індивідуалізований маркетинг передбачає:
освоєння фірмою кількох ринкових сегментів, для кожного з яких розробляється окремий товар і використовується відповідний комплекс маркетингуфірма зосереджує свою діяльність на одному сегменті ринку (ніші), розробляючи один маркетинговий комплекс
фірма виходить на ринок з одним товаром і розробляє єдиний комплекс маркетингу, концентруючи увагу на загальних потребах споживачів, залишаючи поза увагою їхні відмінності
розробку окремого комплексу маркетингу для кожного споживача
33. Позиція товару - це:
комплекс маркетингових заходів, завдяки яким споживачі ідентифікують цей товар порівняно з товарами-конкурентамимісце, яке цей товар займає у свідомості покупців порівняно з аналогічними конкурентними товарами
питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збуту
група споживачів, зайнятих пошуком однотипових товарів і згодних їх купити
34. Позиціювання товару - це:
комплекс маркетингових заходів, завдяки яким споживачі ідентифікують цей товар порівняно з товарами-конкурентамимісце, яке цей товар займає у свідомості покупців порівняно з аналогічними конкурентними товарами
питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збуту
показник, який характеризує перспективи зміни попиту і визначається як відношення кількості покупців, які вже придбали товари, до загальної кількості споживачів
35. Репозиціювання товару – це:
місце, яке цей товар займає у свідомості покупців порівняно з аналогічними конкурентними товарамипроцес мислення, через який проходить людина від моменту, коли вперше почула про новинку, до моменту її повного сприйняття
розробка окремого комплексу маркетингу для кожного споживача
поліпшення певних характеристик товару, які наразі не відповідають очікуванням ринку
36. Суперноватори – це:
споживачі, які повільно сприймають нове, не схвалюють змін, переважно особи похилого віку, належать до населення з низькими доходами, мають малопрестижні професіїспоживачі, які безболісно сприймають новинки, але не прагнуть до пошуку їх, складають сприятливе, але пасивне середовище для нововведень
люди, які швидко сприймають нове, але не проти того, щоб усе ще раз обміркувати
люди, схильні купувати нові товари та послуги, не чекаючи загального визнання з боку інших
37. Новатори – це:
споживачі, які повільно сприймають нове, не схвалюють змін, переважно особи похилого віку, належать до населення з низькими доходами, мають малопрестижні професіїспоживачі, які безболісно сприймають новинки, але не прагнуть до пошуку їх, складають сприятливе, але пасивне середовище для нововведень
люди, які швидко сприймають нове, але не проти того, щоб усе ще раз обміркувати
люди, схильні купувати нові товари та послуги, не чекаючи загального визнання з боку інших
38. Консерватори – це:
споживачі, які повільно сприймають нове, не схвалюють змін, переважно особи похилого віку, належать до населення з низькими доходами, мають малопрестижні професіїспоживачі, які безболісно сприймають новинки, але не прагнуть до пошуку їх, складають сприятливе, але пасивне середовище для нововведень
люди, які швидко сприймають нове, але не проти того, щоб усе ще раз обміркувати
люди, схильні купувати нові товари та послуги, не чекаючи загального визнання з боку інших
39. Помірковані споживачі:
споживачі, які повільно сприймають нове, не схвалюють змін, переважно особи похилого віку, належать до населення з низькими доходами, мають малопрестижні професіїспоживачі, які безболісно сприймають новинки, але не прагнуть до пошуку їх, складають сприятливе, але пасивне середовище для нововведень
люди, які швидко сприймають нове, але не проти того, щоб усе ще раз обміркувати
люди, схильні купувати нові товари та послуги, не чекаючи загального визнання з боку інших
40. Суперконсерватори – це:
споживачі, які повільно сприймають нове, не схвалюють змін, переважно особи похилого віку, належать до населення з низькими доходами, мають малопрестижні професіїлюди, абсолютно не схильні сприймати нове; підсвідомо відчувають неприязнь до всього, що може змінити усталені звички та симпатії
споживачі, які безболісно сприймають новинки, але не прагнуть до пошуку їх, складають сприятливе, але пасивне середовище для нововведень
люди, схильні купувати нові товари та послуги, не чекаючи загального визнання з боку інших